Oktober er Rosa!

Rosa Sløyfe aksjon i flere av våre butikker!


Mange av butikkene på Stortorvet bidrar i Rosa Sløyfe - aksjonen. Her finner du et knippe med forskjellige måter vi bidrar på.

I tillegg kan du på lørdag 6. oktober besøke Rosa Sløyfe Stand på Stortorvet. De er på plass på toppen av trappen ved Meny fra kl 10-16 denne dagen. Velkommen!


Lindex
Lindex og kundene sammen i kampen mot brystkreft
For 15. året på rad allierer Lindex seg igjen med kundene sine i oktober for å støtte kampen mot brystkreft. Lindex vil samle inn penger til kreftforskning og øke bevisstheten om brystkreft med flere produkter utformet for kampanjen. Lindex har i år designet et spesielt armbånd og en handleveske hvor alle inntektene blir donert til kreftforskning. I tillegg donerer Lindex ti prosent av salgsprisen til et utvalg av accessoirers til saken. Det vil også være salg av rosa sløyfer og andre lokale aktiviteter flere steder i landet i oktober måned.
 
Mester Grønn
Gjør som Skijentene – støtt Rosa sløyfe

Hvert år får mange brystkreftbehandlede kvinner livet i gave, men flere av dem blir aldri helt friske. Årets Rosa Sløyfe-aksjon har senskader i fokus.
Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011, og har hittil donert over 14 millioner til forskning på brystkreft. I tillegg er vi stolt sponsor av kvinnelandslaget i langrenn. Vi ser på skistjernene som forbilder for andre kvinner, med potensiell stor påvirkningskraft i viktige saker.

Vi er stolte over å ha fått med oss skijentene på denne aksjonen, med Therese Johaug, Ragnhild Haga og Ingvild Flugstad Østberg i spissen. Sammen med dem og kundene våre, er målet vårt å igjen samle inn mange millioner til en svært viktig sak. Årets Rosa sløyfe-kolleksjon består av Rosa sløyfe-buketter, Fairtrade-roser, økologiske eplebobler, mørk sjokolade, sommerfugl, duftlys, pannebånd og designpin. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3for2 utvalget på avskårne blomster.

Sammen med Rosa sløyfe-buketten ligger det et tatoveringsmerke utformet som en blomstersløyfe. Senskader vises ikke alltid på kroppen. Tatoveringen symboliserer at kroppen er merket, og gir kundene muligheten til å vise sin støtte og til å skape oppmerksomhet rundt temaet.


Rosa sløyfe-aksjonen er en fin anledning til å vise omtanke for de som rammes av brystkreft. Så spre rosa kjærlighet i oktober ved å kjøpe et Rosa sløyfe-produkt.
Fattigmann
FATTIGMANN har siden 2015 vært stolt partner av Rosa Sløyfe- aksjonen gjennom Rosa Lunsj.

 I årets Rosa sløyfe-aksjon løfter vi frem et tema som det er stort opplysningsbehov for både blant brystkreftpasienter
og samfunnet for øvrig – nemlig senskader etter brystkreftbehandling.

 Rosa lunsj handler om å bruke tid på det som virkelig betyr noe. På samvær med venner og familie.
Å kunne le sammen av gamle minner – den gode praten. Det du altfor sjeldentfår gjort, kan fort bli det viktigste. Vi oppfordrer deg til å bruke tiden din med mennesker du er glad i.

 DEL EN ROSA LUNSJ I OKTOBER.

Du kan også arrangere din egen #rosalunsj – hjemme eller hos FATTIGMANN.

 Årets Rosa Lunsj produkt i FATTIGMANN er våre bestselgere, nysmurte sandwicher.

 TAKK FOR AT DU ER EN DEL AV ROSA LUNSJ

 
Kitch'n
Hos oss får du kjøpt de lekre Rosa Sløyfe koppene.